Garantie bij DesignOnline24

Garantie

Hoelang heb ik garantie op mijn product?

Op elk product dat je bij ons koopt geldt een garantie van 3 jaar bij normaal consumenten gebruik. De extra lange garantie van 3 jaar is niet van toepassing voor commercieel en intensief gebruik. Naast de wettelijke garantie bieden wij je op sommige producten een garantietermijn van 5 jaar en soms tot wel 10 jaar vanaf de datum van aankoop, dit is altijd speciaal vermeld bij het product. Kopen bij DesignOnline24 biedt je dus voordelen maar vooral meer zekerheden. Wij hanteren tevens de Algemene Voorwaarden van Stichting Webshop Keurmerk die je als consument extra goed beschermen bij je aankoop. Denk met name aan regels die van belang zijn als je wat koopt zoals een (aan)betaling, de levertijd, de levering, het transport en natuurlijk de garantie. Deze regelgeving is in samenwerking met de Consumentenbond opgesteld.

3 jaar garantie

DesignOnline24 is verantwoordelijk voor het afhandelen van alle klachten en biedt op al haar producten een garantie van 3 jaar! Op een selectie van ons assortiment ontvang je zelfs een garantie van 5 jaar (bijvoorbeeld Hartman Sophie tuinstoelen) en 10 jaar op speciaal geselecteerde bureaustoelen. De exacte garantietermijn staat bij elk product vermeld.

Wij hanteren 3 garanties op het gebied van veilig (aan)betalen, extra goede product garantie en een onafhankelijke geschillencommissie.

In de Algemene Voorwaarden staat precies hoe de erkenningsregeling werkt. Bij DesignOnline24 hanteren wij de Algemene Voorwaarden van Stichting Webshop Keurmerk.

Koop zeker, koop bij DesignOnline24 !

Minimaal 3 jaar garantie

Bij de aankoop van een product heb je altijd een garantie. Dit betekent dat je recht hebt op een goed product en dat dit product datgene moet doen wat jij als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast zijn er in sommige gevallen aanvullende fabrieksgaranties van toepassing. Indien er sprake is van aanvullende fabrieksgarantie dan kun je deze terugvinden in de gebruiksaanwijzing van het product.

De garantie gaat in op de datum van aankoop of de datum van bezorging en het product is bij DesignOnline24 gekocht. 

Garantie is WEL van toepassing op:

  • Wielen, kunststof vloerringen van barkrukken en vloerdoppen (maximaal 1 jaar)
  • Accu's en opladers (maximaal 2 jaar)
  • De ombouw, de gelaste en gelijmde verbindingen van stoelen, barkrukken, fauteuils en banken 
  • Beschadigingen en slijtage welke zijn ontstaan door (onjuist) gebruik zijn, vallen niet onder garantie

De garantie is NIET van toepassing op: 

Product gebonden eigenschappen zijn uitgesloten van garantie zoals:

  • Krimpnaden en kleine scheurtjes bij hout
  • Plooivorming in de bekleding/stoffering
  • Kleurverschil met leer-, stof- en houtkleurstalen
  • Invloed van (zon)licht en warmte op leer en stof
  • Werking van hout onder invloed van (zon)licht, warmte en vocht
  • Schade die onstaat aan de vloer tijdens het gebruik van meubelen met doppen en wielen
  • Gebruiksslijtage van vloerdoppen en wielen

en

  • Commercieel- en bedrijfsmatig (intensief) gebruik
  • Schade als gevolg van onjuist gebruik
  • Schade ontstaan door eigen (intern) transport of montage
  • Algehele slijtage en/of onderdelen getroffen door slijtage
  • Normale slijtage door het gebruik
  • Defecten of gebreken die al bekend zijn op het moment van ontvangst of bij de aanschaf van het product
  • Bij twijfel kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice

Om jaren plezier te hebben van je meubels is het van belang dat je de onderhoudadviezen altijd opvolgt. Het niet goed of verkeerd onderhouden van je meubels kan leiden tot klachten die niet onder de garantie vallen. DesignOnline24 heeft altijd het recht om een mankement te herstellen en het meubel eventueel bij je op te halen voor reparatie. Reparaties welke buiten de garantie van 3 jaar vallen, kunnen indien mogelijk tegen kostprijs eventueel gerepareerd worden. Voorrijkosten en/of verzendkosten berekenen wij door. 


Stichting Webshop Keurmerk

DesignOnline24 is officieel gecertificeerd

Stichting Webshop Keurmerk is hét onafhankelijke kwaliteitskeurmerk voor het kopen van producten en diensten via het internet. Als klant mag je er op rekenen dat webwinkels met het Webshop Keurmerk logo voldoen aan een aantal belangrijke criteria op het gebied van financiële stabiliteit, veiligheid, wet- en regelgeving en de gedragsregels van de Stichting Webshop Keurmerk. Jaarlijks worden wij op al deze punten getoetst. DesignOnline24 is voor dit jaar wederom gecertificeerd. 

De belangrijkste zekerheden voor jou als klant:

Duidelijkheid over kosten

DesignOnline24 informeert je voorafgaand aan het bestelproces over alle eventuele bijkomende kosten, denk hierbij aan verzendkosten, betaalkosten, poliskosten, administratiekosten of afsluitprovisies. Bij DesignOnline24 betaal je geen kosten voor bezorging en geen kosten voor het gebruik van Creditcards. 

Achteraf betalen of gespreid betalen

Bij DesignOnline24 kan je achteraf betalen, wij bieden je de mogelijkheid om minimaal 50% van het aankoopbedrag achteraf of bij aflevering te betalen. Kies voor betaling bij levering voor de optie Rembours. Je betaalt dan contant of met PIN aan de chauffeur. Wil je liever achteraf betalen? Kies dan voor Afterpay. Voor een overzicht van alle betaalmogelijkheden verwijzen wij je graag naar onze speciale pagina met betaalmogelijkheden. Nieuw is de mogelijkheid om je aankoop in termijnen te betalen, je betaalt dan gespreid per maand. Je kunt kiezen uit verschillende looptijden vanaf 24 maanden. Bekijk onze speciale informatiepagina omtrent gespreid-betalen.

14 dagen bedenktijd, niet goed geld terug

Bij DesignOnline24 heb je altijd een bedenktijd van 14 dagen, binnen deze termijn mag je (zonder opgave van reden) afzien van de koop. Je ontvangt vervolgens alle kosten van je aankoop terug op je rekening, met uitzondering van de retourkosten. Deze zijn voor jouw rekening. Kijk voor een overzicht van de retourkosten op onze klantenservice pagina.

 


Mijn product is defect. Wat moet ik doen?

Bij DesignOnline24 staat klanttevredenheid hoog aangeschreven. Mocht je toch een slechte ervaring hebben met een product of eventuele transportschade willen melden dan horen wij dit graag zodat we dit voor je kunnen oplossen.

Natuurlijk kun je ons daar direct over bellen maar bij een defect, schade of bij incomplete leveringen ontvangen wij je klacht bij voorkeur via onze aanmeldpagina. Zo houden wij het overzicht over de klacht en de status van opvolging.

Vermeld altijd duidelijk de volgende informatie:

  • het bestelnummer
  • een korte omschrijving van de klacht.
  • 2 of 3 foto's ter ondersteuning

De foto's hebben wij nodig om de klacht op afstand te beoordelen en te overleggen met onze leveranciers en vervoerders. Zware fotobestanden boven 1 MB verzenden? Geen probleem, maar verstuur dit dan snel en makkelijk via een "file transfer" bijvoorbeeld www.wetransfer.info

Meer informatie omtrent onze klachtenprocedure vind je hier.

Geschillen

Het is zeer onwaarschijnlijk, maar ontstaat er toch een probleem waar je met onze klantenservice niet uitkomt, dan heb je het recht om de klacht aan te melden bij de Onlinegeschillencommissie van de Europese Commissie. Kortweg ODR. Ons emailadres is service@designonline24.nl